24/7 bereikbaar op +31 6 83 97 22 77

Het intakegesprek

In een eerste persoonlijk gesprek wordt de noodzakelijke inhoud van de kraamzorg bepaald; wat nodig is voor díe kraamvrouw in dát gezin. De intaker komt in principe bij je thuis. Omdat niet alles vóór de bevalling bekend is, wordt ook op twee andere momenten gekeken welke zorg nodig is. Dat gebeurt op de dag van de bevalling én op de derde of vierde dag erna. Pas dan is helder wat moeder en kind écht nodig hebben. Jouw verloskundige (of huisarts) en kraamverzorgster doen samen deze tweede en derde inschatting. Als het nodig is, wordt de geboden zorg aangepast aan de nieuwe zorgvraag. Dat noemen we een herindicatie. Dit kan betekenen dat je alsnog meer kraamzorg krijgt, dan oorspronkelijk is toegezegd.

Minder kan ook voorkomen, namelijk als het oorspronkelijke voorgestelde pakket niet nodig blijkt. In het kraamzorgdossier komt precies te staan welke kraamzorg je krijgt en waarom. Dan kan altijd worden getoetst hoe het is gegaan.

 
© 2019 Kraamzorg aan de Vecht